Review

Viking Vengeance Review

Viking Vengeance este un Action Role Playing Game produs local al celor de la Low Poly Interactive.

Când am primit jocul pentru a îi face un review eram un pic entuziasmată să testez un ARPG. Pentru mine acest tip de joc este unul în care mă pot pierde cu orele pentru că știu că mă așteaptă o mulțime de iteme să fie lootate și o grămadă de monștri ce sunt pregătiți să ia în primire vârful armei mele.

Însă din păcate nu am primit ce mă așteptam să primesc.

Nu prea am știut ce vrea povestea de la mine. Începe cu un fir religios, după continuă cu găsirea originilor…după răzbunare. Niciun capitol nu are vreo emoție sau sens pentru că nu există cauzalitate Nu există un eveniment A care să ducă mai departe la evenimentul B. Totul se întâmplă ca să se întâmple, chiar și pentru un ARPG acest lucru nu este chiar de dorit.

Dar cine se joacă un ARPG pentru poveste?

Dezvoltarea personajului este cheia. Jocul îți dă posibilitatea să alegi dintre un arcaș și un soldat cu sabie. Mi-am ales arcașul, fericită că o să trebuiască să mă gândesc bine ce, cum fac. Din experiența altor jocuri credeam că personajul o să fie vulnerabil la lupta corp la corp.

Toată planificarea s-a dus pe apa sâmbetei pentru că am realizat că orice aș alege personajul meu este nemuritor până când dă de un bug din joc, atunci da…moare. Nu glumesc, singurul lucru care m-am omorât până acum în joc au fost bugurile. Fie că vorbim că am intrat pe undeva unde nu trebuia și m-am blocat, fie am murit că așa a vrut jocul, nu că ar fi avut sens.

Cum a devenit personajul meu nemuritor?

Jocul îți oferă 3 statistici în care poți să investești. Strength, Agility și Knowledge. La început am crezut că nu trebuie să bagi puncte în nimic așa că am tot strâns până am ajuns la nivelul 20 (cred) după care le-am trântit pe toate în Agility pentru că până în acel punct nu murisem și nici jocul nu dădea semne că devine mai greu.

Echipamentul mi s-a părut că m-a ajutat mult prea mult, iar abilitățile pur și simplu sunt taman ce trebuie. Simțeam că trec prin aventură precum gâsca prin apă. Monștri deși aveau o scalare activă a HP-ului nu aveau un AI suficient de bun cât să îmi pună probleme.

Pe lângă elementele clasice de ARPG jocul mai are și două elemente noi.

Primul este cel de cumpărare a unui respawn și al doilea este activarea zeității pe care tu o idolatrizezi. Ambele au vrut să vină în ajutorul jucătorului în cazul în care jocul era prea greu. Le-am folosit în situații excepționale, pe prima când mor pentru că așa a fost să fie când intri unde nu trebuie și a doua când am dat de inamici rezistenți la fierul armelor mele.

Pentru transparență față de voi vă zic că nu am terminat jocul.

De două ori la rând nu am putut să avansez mai departe așa că am lăsat-o baltă. Atunci când mori de tot și nu mai ai cum să mai cumperi un spawn o iei de la capăt cu questul. Acest lucru este extrem de frustrant mai ales când trebuie să te duci de-a lungul și de-a latul hărții. Prima dată am murit pentru că așa s-a vrut și a doua oară nu am mai putut progresa pentru că nu am primit ultimul item necesar questului. După această a doua tentativă am zis pas și mi-am văzut de altele.

În tot acest negativism pe care l-am tot înșirat aș vrea să fac o observație pentru a vă pune lucrurile și într-o altă perspectivă.

Pentru un prim joc nu este rău dat fiind faptul că nu au avut sacul de bani și puhoiul de oameni să lucreze.

Din câte știu LowPoly Interactive este un studiou cu 3-4 oameni în spate. Știu că sunt jocuri care sunt bune și de succes și sunt realizate de mai puțini oameni, însă sunt rare. Din miile de jocuri care se fac anual, câteva titluri reușesc să iasă din anonimat. Viking Vengeance nu a avut ingredientele necesare pentru a face parte din categoria acelor câteva titluri reușite.

Ce este îmbucurător este că oamenii fac updateuri aproape zilnice la joc, însă din punctul meu de vedere răul a fost deja făcut când s-a lansat jocul. Poate doar un patch masiv a la Cyberpunk să îl readucă pe linia de plutire și să mai genereze ceva hype.

Poate că a fost un proiect mult prea ambițios pentru 4 oameni ce nu au foarte mult kilometraj în industria de gaming. Un ARPG este foarte greu de construit pe partea de gameplay, să ai un AI bun, un echilibru în design, astfel încât jucătorul să nu se simtă prea enervat de dificultate, dar nici prea relaxat de ușurința cu care trece prin nivel, o poveste care să aibă cât de cât sens și multe altele.

Peste un an jocul o să arate altfel, dar pentru asta mai trebuie ceva muncă.

Nope

Un produs din care se vede lipsa de experiență. Sigur se poate mai bine de atât.